Nathan Vos, de voormalige hoofdredacteur van het vijftigplus-vrouwenmagazine Zin van New Skool Media Groep, bekleed sinds 1 juni bij dezelfde uitgever de functie van CCO.
Van politiek verslaggever tot creatief directeur
Voor zijn hoofdredacteurschap was Vos al werkzaam als communicatie- en brandmanager voor de titels van New Skool Media: Zin, Roots, Seasons, Vorsten, Zeilen, Truckstar, Kijk en Knowhow. Vos (1971) studeerde Geschiedenis aan de Universiteit van Utrecht en de Postdoctorale Master Journalistiek aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.
Zijn carrière begon Vos bij de Universiteit van Utrecht, waar hij in de jaren 1998 tot 2000 als project manager betrokken was bij het ontwikkelen van het Bachelor-Mastersysteem, voor hij aan de slag ging als journalist bij De Telegraaf. Na vijf jaar bij De Telegraaf switchte Vos naar Het Parool waar hij achtereenvolgens politiek verslaggever en Chef verslaggeverij was. Voor hij in 2012 hoofdredacteur van Zin Magazine werd, werkte Vos nog als redactiecoördinator bij De Wereld Draait Door.
Sinds een half jaar voor zijn benoemen als CCO was Vos al verantwoordelijk voor de in- en externe communicatie bij New Skool Media. Deze rol wordt vanaf juni geïntensiveerd met creatieve functies, waarbij Vos New Skool Studio, het management en de uitgevers zal gaan ondersteunen bij de creatie van nieuwe concepten voor klanten en de uitgever zelf.
Logisch gevolg van creatieve ontwikkeling
Over zijn vertrek als hoofdredacteur en zijn opvolger Alida Dijk zei Vos in een interview met Adformatie het volgende: ‘Mijn leercurve bij Zin was wel zo’n beetje afgevlakt, vond ik zelf, en dan is het tijd om te gaan. Bovendien moet Zin nog veel meer het merk voor vrouwen van 50 tot 75 worden, en dan is het steeds minder logisch als er een man van 50-min aan het roer staat.’
De CCO-functie bij New Skool Media is nieuw en ontstaan in samenspraak van Vos en de directie van het uitgeefbedrijf. In de functie zal Vos gaan samenwerken met Olivier Fornier, manager Brand Partnerships bij New Skool Studio. Volgens een artikel in de Marketing Tribune is het een logische stap voor zowel het bedrijf als Vos, die als volgt wordt geciteerd: ‘Hij klopt richting klanten, die een steeds grotere behoefte hebben aan kwalitatieve, diepgaande communicatie met hun klanten, en geeft intern genoeg ruimte voor een vruchtbare invulling ten dienste van het bedrijf, de merken en de collega’s.’