Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Het Anti-klaag seminar

Op elk kantoor lopen ze rond: mensen die continu klagen. Over onredelijke klanten, over collega's, over de werkdruk of over 'wat ze daar boven nu weer bedacht hebben'. Tijd voor verandering. Bezoek 'Tegengif voor zeurpieten, zeikerds en zwartkijkers'

Dit evenement is inmiddels geweest. 

Wilt u op de hoogte gehouden worden over dit event? Stuur een email naar [email protected]


Tegengif 

Gelukkig is er tegengif. In dit seminar geven Bart Flos en Jan van Setten u het broodnodige medicijn tegen chronisch klaaggedrag. U krijgt:  

  • inzicht in de drijfveren van notoire klagers
  • manieren om het klagen te dempen en stelpen
  • paardenmiddelen om weerbarstige klagers de mond te snoeren  


100% sfeerverhogend
Met de inzichten uit dit seminar maakt u klagers op positieve wijze onschadelijk. U smoort hun gezeur lachend in de kiem en ontneemt hen daarmee de klaagstatus. De effecten op de sfeer op kantoor zijn geweldig: méér drive in uw team, méér plezier en véél betere samenwerking. U kunt weer fluitend naar het werk!

Programma

09.30 Start seminar

De chronische klager op de snijtafel
* Klagen komt in 3 smaken: treuren, betreuren en zeuren
* Een gepaste reactie in deze 3 situaties
* De sociale status van de klager
* Over onnozele halzen, pechvogels en binnenvetters.

Korte metten met klagers
* De psychologie van de zwartkijker
* Waarom komt iemand eigenlijk nog naar kantoor?
* Energievreters: wat moet je ermee?

Intermezzo: Alles wat we wilden

De kunst van het confronteren
* Hoe achterhaal je iemands klaagredenen?
* Als een antropoloog kijken naar je klagende collega
* Hoe vind ik het beïnvloedings'haakje'?

Intermezzo: Alle reden tot klagen (en toch niet doen)

Afrekenen met andermans gezanik
* 9 beproefde prikkels tegen gezeur
* De Bliksemafleider-techniek
* Luisteren voor gevorderden
* Beïnvloeden via de achterdeur

Intermezzo: Complaint Free World

Paardenmiddelen tegen hardnekkige klagers
* De kunst van het vastpinnen
* Onontkoombare acties afdwingen
* De zelfvervullende voorspelling
* Confronteren met de consequenties van het geklaag

17.00 Nu alweer afgelopen

Spreker: Bart Flos
Functie: Docent, crisismanager en auteur

Bart Flos schreef één van de best verkochte managementboeken van het afgelopen jaar: het Antiklaagboek. In dit boek neemt hij zijn lezer mee op expeditie langs de zeurende, zanikende en zwartkijkende medemens. Hoe kan het toch dat sommige mensen zo chronisch ontevreden zijn? En wat doe je daar vervolgens aan?

Flos is een levendig en geestdriftig docent. In zijn verhalen bundelt hij een solide theoretisch fundament met 25 jaar ervaring als project- verander- en crisismanager. Het resultaat: een overdaad aan goed onderbouwde en toch zeer praktische en toepasbare eye openers.

Spreker: Jan van Setten
Functie: Docent, auteur, business coach

Jan van Setten is een van de populairste managementexperts van dit moment. Zijn eerste boek 'Hoe krijg ik ze zover' werd een instant-bestseller: het stond binnen 2 weken op 1 bij Managemementboek.nl. Het werd ook genomineerd voor Managementboek van het jaar 2011. Een zeldzame combinatie! Dit jaar verschijnt Jans nieuwe boek 'de Klantenfluisteraar'.

Als docent maakt Jan een stormachtige ontwikkeling door. Hij is al jaren een van de best gewaardeerde DenkProducties-docenten en werd dit jaar door 3.000 deelnemers ook al uitgeroepen tot allerbeste spreker van de Week van de Ondernemer. Jan van Setten is een aangename tornado op het podium: in hoog tempo overlaadt hij zijn publiek met 'verwarrend eenvoudige' inzichten over leiderschap, commitment en motivatie.

Aanmeldingsvoorwaarden
U meldt zich aan voor deze bijeenkomst door het inschrijfformulier in te vullen. Klik hiervoor op de optie 'inschrijven' bovenaan deze pagina.
Door u aan te melden, gaat u akkoord met de hieronder vermelde aanmeldingsvoorwaarden en onze algemene voorwaarden. Een week voor aanvang van de sessie sturen wij u een herinnering en een routebeschrijving toe.

Investering
Deze bijeenkomst vraagt een investering in tijd en geld: € 995,-. Dit bedrag is inclusief lunch, consumpties, documentatie en begeleidende literatuur maar exclusief BTW.

Verhindering
Indien u onverwacht verhinderd bent, kunt u zich altijd kosteloos laten vervangen door een collega, mits tijdig aan ons doorgegeven. Annulering is uitsluitend aangetekend mogelijk tot drie weken voor aanvang van het seminar. Hiervoor wordt een bedrag van € 125,- aan annuleringskosten in rekening gebracht. Vanaf drie weken voor aanvang van de bijeenkomst bent u het volledige deelnamebedrag verschuldigd.

Informatie
Voor meer informatie over deze bijeenkomst neemt u contact op met [email protected]

Bekijk de video
 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.