Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

White Board 05 – nieuws uit de kantlijn

Congratulations

Marc Verschoor (31) wordt per 1 april senior artist manager bij The Entertainment Group, waar hij de belangen gaat behartigen van artiesten als Marco Borsato, Guus Meeuwis en Ilse DeLange.


Marc, heb je auditie moeten doen?
“Nee. De muziekwereld is een klein wereldje, iedereen kent elkaar. Ik werkte bij platenmaatschappij Sony BMG en ben gevraagd.”

Je kunt nu vast meer cd’s per maand kopen?
“Ja, ik ga er natuurlijk op vooruit. Je moet zorgen dat elk stapje in je carrière een stapje vooruit is.”

Hoe zit het met seks, drugs en rock-´n-roll?
“Dat gebeurde vroeger vooral, nu valt dat tegen.”

Welke muziek heb je gedraaid om het te vieren?
“’s Avonds tijdens een etentje heb ik samen met mijn vriendin geluisterd naar Tom Waits en jazz.”

Dat is totaal iets anders dan Guus Meeuwis.
“Klopt. Les één in de muziekwereld is dat je je persoonlijke muzieksmaak moet behouden, maar tegelijkertijd andere muziek op waarde moet kunnen schatten.”

En lukt je dat?
“Artiesten zie ik als afzonderlijke merken. Bij Sony BMG was ik verantwoordelijk voor de marketing, dus ik ben goed in het bewaken van een merk.”

UPDATE

Getronics goes Asia
Getronics werft starters met een cursus in de Himalaya. Een woordvoerster verklaart: “Het is een inspirerende omgeving.” Oké dan. Toch maar even navragen bij Katja Staartjes wat het gebied nu zo bijzonder maakt. Zij bereikte in 1999 als eerste Nederlandse de top van de Mount Everest en is zelfstandig interim-manager. Volgens Staartjes inspireert de Himalaya door de prachtige natuur, de uitzichten en de boeddhistische cultuur. “Mensen komen er sneller hun grenzen tegen dan tijdens een wandeling over de Veluwe.” De Getronics-woordvoerster: “De Veluwe is ook een prettige locatie hoor.”

 

Blind dates
De werkgever als eigentijdse Robert ten Brink, u maakt het mee in Zuid-Korea. Daar regelt de Hana Bank blind dates voor vrouwelijke werknemers. Zo wordt het voor hun makkelijker om een leuke man te ontmoeten. Wie dichter bij huis op zoek is naar een romantisch afspraakje, kan terecht op de website ondernemersdate.nl. Meld u aan en de uitnodigingen stromen binnen. Voor netwerkdagen welteverstaan. Al is het volgens initiatiefnemer Cor Heek meer dan dat: “Er wordt daadwerkelijk contact gelegd.” Dus Robert ten Brink moet vrezen voor concurrentie? “Nee, de dates zijn puur zakelijk. Er heeft nog geen huwelijk plaatsgevonden.”


 

Conference Call

Bedrijfskundige Erik Arkesteijn (25) bracht recent zijn boek ‘Elementaire bedrijfskunde en het White Knuckle Syndrome’ uit. Alle reden om hem even te bellen.


Erik, wat is het White Knuckle Syndrome?
“Dat is typologie voor chronische organisatiestress.”

En waarom schrijft een 25-jarige daar een boek over? Heb je geen leukere dingen te doen?
“Dit vind ik leuk. Ik zet graag mijn gedachten op papier over zaken die mij opvallen.”


En organisatiestress viel jou op?
“Ja, ik heb al vier jaar werkervaring. Maar ik heb niet alleen geput uit de praktijk. Ik heb voor mijn boek ook met een aantal deskundigen gesproken.”

Waar gaat je boek over?
“Het is een poging om op een luchtige manier, aan de hand van praktijkvoorbeelden, het probleem te beschrijven.”


Want het is een probleem?
“Ja, elk bedrijf heeft last van het White Knuckle Syndrome. Het is trouwens een onoplosbaar probleem.”


O, we hoeven je boekje dus niet te kopen?
“Jazeker wel, want ik bied mogelijkheden tot revitaliseren. Het probleem is bij benadering oplosbaar.”


En wat kost het?
“19,95.”

The White Mountains

In deze rubriek brengen we een bezoek aan zakelijk ontmoetingspunt motel De Witte Bergen, langs de A1 bij Eemnes. Dit keer onderwierpen we de parkeerplaats aan een onderzoek.

 

Een onderzoek?
Ja, wij wilden weten in welk merk auto zakelijk Nederland rijdt. Het onderzoek is verre van representatief, maar wel leuk.


Leuk?
Ja, want het blijkt dat onze managers gewone jongens zijn. En meiden niet te vergeten…


Want?
Er stonden op het tijdstip van onderzoek 88 zakelijke auto’s op de parkeerplaats en Volkswagen was met vijftien exemplaren het best vertegenwoordigd. Onze conclusie: 17 procent rijdt zakelijk lekker degelijk Duits.


Wie waren de runner-ups?
Renault en Volvo deden met dertien wagens weinig voor elkaar onder.


Geen stoere Duitse bolides gesignaleerd?
Jawel. De Audi’s en BMW’s stonden prachtig te glimmen in het voorjaarszonnetje. Alleen waren het er niet zo veel. We telden meer Aziaten.


Aziaten?
Ja, Hyundai en Toyota blijken vrij populair onder managers.


Grote afwezigen?
Saab en Lexus. Maar dat kan met smaak te maken hebben. De Witte Bergen is niet echt chic…


Verder nog iets opgevallen?
Dat de stoere Alfa-rijder bij voorkeur achteruit inparkeert. Een volstrekt onnodige manoeuvre op deze parkeerplaats!

To Do…….

27 maart – 9 april AutoRAI 2007, Amsterdam
Kijken,, niet kopen


27 – 29 maart Week van de Ondernemer, Jaarbeurs Utrecht
Eindelijk voor mezelf beginnen


29 maart InnoDay 2007, The Factory Amsterdam
Beter goed gejat..

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Say cheese

Grote en kleine merken kunnen sinds februari aankloppen bij J&G Brand Experience. Dit gloednieuwe marketing- en communicatiebureau biedt volgens de oprichters Justin Krüger en Giscard Monod de Froideville ‘sexy oplossingen’. Hun eerste hoogtepunt beleefden de mannen tijdens de persconferentie van het Haagse Festival Classique, waarvan hun klant, Alex Beleggersbank, hoofdsponsor is.