Goed, maar voorspelbaar nieuws voor de manager. Door de opleving van de economie zijn werknemers zich beter gaan voelen. Dat blijkt uit de nieuwste Werkmonitor, het tweemaandelijkse onderzoek van Randstad.
De helft van de 880 ondervraagde werknemers geeft aan dat het sinds de jaarwisseling beter gaat bij hun werkgever. Volgens 16 procent van hen gaat het zelfs “veel beter”. Oorzaak is de aantrekkende economie, die ruimte geeft aan salarisverhogingen, investeringen in betere werkplekken en het aannemen van nieuwe collega´s.
Daarnaast zijn werknemers minder bang voor ontslag en verwachten minder werknemers binnen nu en zes maanden hetzelfde of vergelijkbaar werk bij een andere werkgever te doen, zo blijkt uit de Mobiliteitsindex.
Dr. Floor Rink, werkzaam bij de sectie Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de Universiteit Leiden, vindt de resultaten niet schokkend: “Het lijkt me nogal voor de hand liggend. Als het beter gaat met de economie, groeit de geldstroom en kunnen er dus meer investeringen worden gedaan. Daar profiteren ook werknemers van.”
Bron: De Pers



