Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Werkgevers willen minder managers in onderwijs

Er zijn teveel managers in het onderwijs, zegt werkgeversorganisatie VNO-NCW. Dat bevordert de kwaliteit van het onderwijs niet, een hoger salaris voor leraren zorgt daar wel voor.

Door een hoger salaris voor leraren zal de kwaliteit van het onderwijs omhooggaan. Ook moet er iets worden gedaan aan de vele managers in de onderwijsinstellingen. Dat zeggen werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB Nederland, zo meldt De Telegraaf vandaag. De werkgevers zullen dit adviseren aan de parlementaire commissie die de problemen op de Nederlandse scholen moet gaan oplossen.

Eind januari luidden scholieren en studenten voor het eerst gezamenlijk de noodklok over het onderwijs dat zij volgen. Ze eisten meer klassikale lessen en een betere kennisoverdracht. Door de jarenlange veranderingen in het onderwijssysteem voelen scholieren en studenten zich “proefkonijnen” en daar hebben ze genoeg van.

Volgens VNO-NCW en MKB Nederland moeten leraren daarom weer de spil in het onderwijs worden. Door hogere salarissen zal de kwaliteit van het onderwijs toenemen: starters zullen sneller voor een carrière in het onderwijs kiezen en de betere docenten blijven werkzaam op de Nederlandse scholen. Wel moet er iets worden gedaan aan de enorme laag van managers in de onderwijsinstellingen.

Bron: Elsevier

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.