Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Waarom WeTransfer eruit lag (en er heel eerlijk over is)

Eerlijk duurt het langst. Dat weten ze ook bij WeTransfer. Tijdens de storing draaide het support team overuren om gebruikers te informeren.

De site van WeTransfer, waarop je grote bestanden kunt versturen, lag er al sinds zondagochtend uit en is om 12.00 uur vanmiddag weer online gegaan. Voor internet-ondernemingen is 2 dagen offline een eeuwigheid, waarschijnlijk zag de Nederlandse site zich daarom genoodzaakt om zo open en eerlijk mogelijk te communiceren over wat er fout is gegaan.

Het volgende was te lezen op WeTransfer-blog we.tl/whyweweredown:

Since we want to keep our users in the loop even when we fail, here’s some background information on why we were having trouble yesterday and again today. It’s a little technical, so hold your hat!”

In de uitleg die volgt, wordt duidelijk dat WeTransfer na een dubbele crash maandagochtend offline is gehaald, om achter de schermen weer op te starten. De herstelwerkzaamheden zouden maandag zijn afgerond, maar vanmorgen berichtte de site via Twitter nog steeds veel last te hebben van problemen.

Op het blog buigt WeTransfer diep en verontschuldigt het zich voor de ontstane problemen:

(…) We left out all the gory details about how we were crying and holding hands for a while, but you can fill that in yourself. “
“Please know we need to clean up the mess tonight, to ensure you can keep using us in the future. (…)”

Via Twitter zijn gebruikers continu op de hoogte gehouden. De 'kat' stond symbool voor het storingsbeeld dat de site de afgelopen dagen gaf.

Lees meer over WeTransfer