Oktober is de maand waarin de meeste kerstpakketten worden verkocht. Een leuke Nederlandse traditie. Maar een verkeerd pakket is erger dan géén pakket.
Het was onlangs groot nieuws toen staalbedrijf Corus besloot vanwege de crisis dit jaar geen kerstpakket uit te delen. Alle kranten stonden er bol van. Maar de keus is niet alleen vanuit zuinigheidsoverwegingen te rechtvaardigen. Want pakketten die niet op veel bijval kunnen rekenen, worden vaak al dezelfde dag te schande gezet op internet. En dan kun je soms maar beter géén pakket geven.
Doel
Denk daarom eerst goed na óf u nog wel een pakket wilt geven, voor u weer een doos met toastjes en wijn voor het hele personeel bestelt. Denk ook aan het doel dat u met kerstpakketten wilt bereiken: binding met het thuisfront, collegialiteit, gezondheid, een werkthema onder de aandacht brengen.
Keuze
Breng waar het kan ook keuze in voor de medewerker. Velen geven liever iets aan een goed doel dan dat ze het zoveelste prullarium aan hun collectie kunnen toevoegen. Zo is de verrassing er misschien wel eerder af, maar het voorkomt ook teleurstellingen. En bijkomend voordeel: het scheelt een hoop geregel en een hoop dozen in het magazijn.
Meer lezen over het kerstpakket?
– Waardering daalt bij geen of slecht kerstpakket
– Werknemer krijgt liever geld dan prullaria
– De MT-kerstpakkettentest
– Met wat voor kerstpakket komt Bob de Manager?