Jan Brouwer wil nog dit jaar de naam Laurus schrappen. Volgens de nieuwe topman van het geplaagde supermarktconcern kleeft er een “te negatief imago” aan de merknaam, wat het bedrijf parten kan spelen bij zijn herstart.
“De naam Laurus staat voor een totaal mislukt fusieproduct,” zegt Brouwer in zijn eerste interview sinds zijn aantreden. “We moeten afscheid nemen van dat verleden.” Over de nieuwe naam is nog geen beslissing genomen.
Laurus is Latijn voor laurier, het symbool van succes. Het fusiebedrijf is nooit succesvol geweest. De ombouw van alle winkels naar het Konmar-label mislukte, de internationale expansie liep uit op grote verliezen en Laurus zelf werd het grootste slachtoffer van de prijzenoorlog. Vorig jaar werden uit financiële nood de Konmar- en de Edah-formule verkocht.
Brouwer moet nu een succes maken van het bedrijf, waarvan alleen nog Super de Boer over is. Vrijdag presenteert Laurus de jaarcijfers.
Meer lezen bij FD.nl