Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Titel ‘doctor’ wordt ondergewaardeerd

Promovendi zijn in de meeste sectoren niet in trek en kampen mogelijk zelfs met een negatief imago.

Promovendi zouden solisten zijn, terwijl het bedrijfsleven juist werkt met multidisciplinaire projectteams, waarin alles draait om samenwerking. Ook zouden promovendi ouder en duurder zijn en daardoor wellicht minder aantrekkelijk zijn voor de Nederlandse arbeidsmarkt.

Dat stellen Sijboolt Noorda, voorzitter van het College van Bestuur van de UvA, en Laurens Kargerman, hoogleraar aan de TU Delft, in reactie op de stelling van het Promovendi Netwerk Nederland (PNN), dat de titel ’doctor’ in het Nederlandse bedrijfsleven wordt ondergewaardeerd.

Doctors worden alleen met open armen ontvangen bij chemieconcerns en bedrijven die natuurwetenschappelijk onderzoek verrichten. Bij andere bedrijven wordt er geen meerwaarde aan de titel toegekend.

(Intermediair.nl)

[Reageer op dit artikel]

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.