Voor een mooi bedrijfsfeest moet u bij Thomas Wieringa (29) zijn. Sinds 1 februari is hij sales manager bij Degroep & Waerts, dat onderdeel is van Stage Entertainment van Joop van den Ende.
Thomas, ben je een feestbeest?
“Dat was een aantal jaren geleden erger dan tegenwoordig, maar laat ik het zo zeggen: ik vind het leuk om te genieten.”
In het persbericht zeg je dat Degroep & Waerts goed is in het “vertalen van merkwaarden en communicatiedoeleinden naar kubieke meters”. Pardon?
“Een merk wordt op papier uitgewerkt, daarna moet je de vertaalslag maken naar de werkelijkheid met stands, een diner, een persconferentie enzovoorts. Daar ligt onze kracht.”
Nog feest gevierd toen je deze baan kreeg?
“Samen met mijn vriendin heb ik een fles champagne opengetrokken.”
Welk feest raad je de redactie van Management Team aan?
“Dat durf ik niet te zeggen, daar moet ik jullie beter voor leren kennen. Normaal gesproken gaat er een behoorlijke kennismaking aan vooraf. Als ik alles in kaart heb gebracht, kan ik dat vertalen naar een evenement.”
Binnenkort gaan we met de redactie bowlen, heb jij toevallig iets spannenders in de aanbieding?
“Misschien zit er een goede redenatie achter de keuze. Ik kan me voorstellen dat jullie een uitdagender activiteit hadden kunnen verzinnen. Daarvoor ben je bij mij aan het juiste adres.”
En als we uiteindelijk toch willen bowlen?
“Ik zou mensen nooit willens en wetens zeggen dat ze iets niet moeten gaan doen, dat is hun eigen keuze.”