Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Second Life: uitkomst of gevaar voor bedrijven

Bedrijven doen er goed aan met de virtuele wereld van Second Life te experimenteren. Het is echter wel oppassen geblazen: voor u het weet is uw onderneming doelwit van een terreuraanslag.

Second Life is ontdekt door het bedrijfsleven. IBM, Toyota, Philips, Adidas, ABN Amro, Mazda, steeds meer grote bedrijven nemen de virtuele wereld serieus. Second Life valt bij bedrijven niet onder de marketingafdeling, maar onder ‘innovatie ’.

Er zijn vele manieren waarop het bedrijfsleven Second Life denkt te kunnen gebruiken. Als plaats om reclame te maken en om interactie met de doelgroep te creeeren, maar ook door online bijeenkomsten te houden met buitenlandse collega´s. Verder hopen bedrijven er nieuwe werknemers te vinden.

Second Life Liberation Army
Helemaal risicoloos is de wereld echter niet, zo zijn twee bedrijven doelwit geweest van een virtuele aanslag. In totaal gingen er twee bommen af, een winkel van American Appeal en een Reebok-winkel werden getroffen door de ontploffingen. Op YouTube is een video geplaatst van de aanslag op de Reebok-winkel.

De virtuele terroristische aanslagen zijn opgeëist door het Second Life Liberation Army (SLLA). Het zogenaamde bevrijdingsleger SLLA is het niet eens met de verdeling van macht en rijkdom in Second Life. SLLA pleegde de aanslag, omdat er steeds meer terrein in Second Life in handen is gekomen van kapitaalkrachtige bedrijven. Weet dus waar u aan begint, als u met Second Life gaat experimenteren.

Bronnen: NRC, Express.be via Managersonline en Elsevier

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.