Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Remkes: “Topsalarissen moeten omlaag”

De salarissen bij de top van semi-publieke bedrijven, zoals bijvoorbeeld in de energiesector, moeten omlaag. Degenen die binnen het bedrijf toezicht houden op de hoogte van de salarissen moeten de rug recht houden en hun verantwoordelijkheid nemen.

Dat zei minister Johan Remkes van Binnenlandse Zaken (VVD), woensdagavond in een door het weekblad Elsevier georganiseerd debat over de topinkomens in de semi-publieke sector.

In het debat ging het onder meer over de vraag of de salarissen nog verder zullen stijgen. Minister Remkes: “Het hang er van af wat we als overheid willen, er is zeker iets aan te doen, maar we moeten het wel op de gedifferentieerde manier aanpakken, met bijvoorbeeld die salarisnorm per sector.”

Daarom zou volgens Remkes om te beginnen de Tweede Kamer akkoord moeten gaan met de verhoging van het ministerssalaris met 30 procent om de achterstand op de ambtelijke beloningen in te lopen. Daarna zou de ’Balkenende-norm’ moeten gelden, die bepaalt dat topambtenaren hooguit het salaris van de premier mogen verdienen.
(Elsevier)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.