Philips wil vaker terug geld zien na vertraging of annulering van een vlucht. Het elektronicaconcern wil de schadevergoedingen uitkeren aan de gestrande medewerkers.
Per jaar geeft Philips 180 miljoen euro uit aan vliegtickets. Tegenover het ANP zegt een woordvoerder dat het bedrijf jaarlijks “miljoenen euro’s” misloopt, door werknemers die op luchthavens zijn gestrand.
Volgens Europese regelgeving kan een klant van een luchtvaartmaatschappij schadevergoeding eisen wanneer een vlucht
geannuleerd wordt. Bij vertraging van meer dan vijf uur volgt ook volledige vergoeding van het ticket. Alleen in geval van overmacht – technisch mankement of storm – hoeft de luchtvaartmaatschappij niet te betalen.
Het bedrijfje EUclaim richt zich sinds begin februari op deze nieuwe markt, op basis van no-cure-no-pay. Wie zijn geld terugkrijgt betaalt wel 27 procent commissie aan EUclaim. Met het inschakelen van het bedrijf wil Philips vaker geld zien terug te krijgen.
Mocht EUclaim voor Philips de miljoenen weten terug te halen, dan wacht de gestrande werknemers een leuke bonus. Het elektronicaconcern wil de schadevergoedingen uitkeren aan de medewerkers die zich op de diverse luchthavens hebben lopen verbijten.
Bron: FemBusiness