Waarom is de klassieker 'invloed' van Robert Cialdini een invloedrijk boek? En welke boeken lezen uw collega's nu?
Pacelle van Goethem, coach, spreker en auteur van ‘IJs verkopen aan eskimo’s’ vertelt over 'invloed' van Robert Cialdini, zijn meest beslissende managementboek.
“De Amerikaanse psychologieprofessor Robert Cialdini schrijft in zijn boek ‘Invloed’ op een zeer aanstekelijke wijze over volgzaamheid en over manieren waarop we overtuigd raken. Hij heeft me met dit boek niet alleen geïnspireerd, maar ook laten grinniken. Het is een zeer goed gedocumenteerd en gefundeerd verhaal, gelardeerd met droog commentaar, zelfonthullingen en vele waarschuwingen om onbewust overtuigd raken te voorkomen."
"Als onderzoeker richt ik me op de psychologie van overtuigen en als coach begeleid ik mensen die meer overtuigingskracht willen. We versterken ieders stijl met methoden die anderen onbewust of bewust overtuigen. Daarvoor gebruiken we natuurlijk óók de inzichten van Robert Cialdini. Die zijn zeer effectief om anderen te laten instemmen, maar ook om volgzaamheid en manipulaties juist te voorkomen. Een must-read dus voor iedereen die meer wil weten over onbewust overtuigen.”
De auteur van Invloed, Robert Cialdini, komt op 1 oktober naar Nederland. Erbij zijn?
De best verkopende boeken bij managementboek.nl.
1. Connect!
Menno Lanting (Business Contact)
2. De 9+ organisatie
Berry Veldhoen en Stephan van Slooten (Van Duuren Management)
3. De dirty tricks van het onderhandelen
George van Houtem (Haystack)
4. Hondenbrokken
Jos Burgers (Van Duuren Management)
5. Onze ijsberg smelt!
John Kotter en Holger Rathgeber (Business Contact)
Meer lezen over interessante en leerzame boeken?
Het laatste management nieuws op de deurmat? Neem MT magazine