Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Mark Stockx: níet terug te zien op de clipzenders

Mark Stockx (31) maakt carrière in de muziekindustrie. Niet als een popster die in het middelpunt van de belangstelling staat, maar achter de schermen bij muziekzenders TMF en MTV. Daar begon hij op 1 oktober als marketing manager. MT.nl googlede zijn naam en ontdekte dat hij ooit wél in de spotlights heeft gestaan.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Wat denkt u dat we tegenkwamen op Google?
“De Hermes House Band zeker? Ik heb in Rotterdam gestudeerd en zat bij een studentenverenging, de band is daar een onderdeel van. Muziek is een grote hobby en de combinatie met marketing is ideaal. Tegenwoordig zit ik nog in een band met vrienden, dat is vooral voor het plezier.”

De gitaar hangt dus nog niet aan de wilgen?
“Dat niet, maar de eerlijkheid gebied met te zeggen dat ik mijn basgitaar tegenwoordig minder vaak gebruik.”

Helpt dat in uw werk, die muzikale achtergrond?
“Ik doe nu meer marketinggericht werk, maar als je de praktijk kent is dat zeker handig. Je hebt raakvlakken met muzikanten en weet waar ze voor staan, maar het is niet de rode draad.”

Uw vorige baan was bij Universal, nu bent u overgestapt naar de voormalige gesprekspartner?
“Ja, we hadden al nauw contact, MTV Networks is één van de mediapartners. Dat hielp bij de sollicitatie, maar tegelijkertijd heeft het ook te maken met hoe de muziekwereld in elkaar steekt. Daar werk je veel met jongeren en dat is hier ook. Het is dezelfde wereld.”

Wat gaat u doen?
“Het merk nog duidelijker neerzetten, door meer met marktextensies te werken voor MTV en de interactiviteit van TMF te verstevigen.”

Waarom bent u geschikt voor deze taak?
“Ik heb veel raakvlakken met de doelgroep, kom uit de industrie en heb affiniteit met muziek. Ook ben ik gewend aan een turbulente omgeving. Dat is inherent aan het medium en daar kan ik goed mee omgaan.”

Wat is het verschil met uw vorige baan?
“Een platenmaatschappij heeft vijftig tot zestig merken. Nu heb ik met slechts twee merken te maken, waardoor ik meer ruimte heb om de diepte in te gaan. Dat was ook een reden om hier aan de slag te gaan.”

Wat gaat u missen van uw vorige baan?
“Het directe contact met artiesten. Creatieve en rare personen, die leuk zijn om mee samen te werken. De leukste was Amy Winehouse, een talentvolle dame met een apart karakter.”

En gaan we u ooit nog terugzien in een videoclip op MTV of TMF?
“Echt de ambitie om groot te worden en door te breken heb ik nooit gehad. Dus als het aan mij ligt niet, haha.”