Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Managementboek opent Boekenweek in de Rode Hoed

Voor de vierde keer wordt vanavond het Managementboekengala georganiseerd in de Rode Hoed in Amsterdam. De presentatie van de avond is in handen van Jeroen Smit, die in 2005 met zijn boek `Het Drama Ahold' de prijs al eens won. De genomineerden voor de prijs van 2007 zijn:

Generatie Einstein (Jeroen Boschma en Inez Groen)
Er is een nieuwe generatie, die nieuws leest als journalisten, films kijkt als regisseurs en naar reclame kijkt als reclamemakers. Deze eerste positieve, slimme generatie vergt volgens de auteurs een geheel nieuwe benadering.
 
Innoveren (Theo Groen, Jan Wouter Vasbinder en Erik van de Linde) beschrijft de verschillende betekenissen die kennis en innovatie hebben in de arena's van bedrijven, wetenschap en overheid en geeft inzicht in hun verschillende belangen
 
Ja-maar, wat als alles lukt? (Berthold Gunster).
Ja-maar als levenshouding is niet vruchtbaar. Het maakt ons voorzichtig, sceptisch en argwanend. Doel van dit boek is Ja-maar-gedrag te veranderen in Ja-en-gedrag.
 
Alliantiebesturing (Ard Pieter de Man)
De kern van het boek is de vraag hoe besturing van allianties kan plaatsvinden door middel van vertrouwen en controle, zodat ze uiteindelijk een concurrentievoordeel gaan opleveren.
 
De emocode (Susanne Piët)
Als alles maakbaar is en alles wat u heeft uw leven is, waarom zou u dat dan niet opnieuw uitvinden? Wat voor u als persoon geldt, geldt ook voor uw merk, uw organisatie, uw bedrijf: blaas er leven in! In 2004 werd 'de Emotiemarkt' van Susanne Piët al Managementboek van het Jaar.
 
En nu laat ik mijn baard staan (Leen Zevenbergen)
Zevenbergen geeft aan dat het anders moet. Hij ontwikkelde een visie op de noodzaak van 'Creatief Ondernemen' en 'Sprankelend Inspireren' en deelt die met de lezer in een verfrissend vormgegeven boek.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.