Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Kattenkiekjes die miljoenen unieke bezoekers trekken

Op het eerste gezicht lijkt het het werk van een amateur. Niets is minder waar; oprichter Ben Huh verdient miljoenen met websites als I Can Has Cheezburger.com.

 

De site draait om gekke foto’s van katten met expres fout geschreven commentaren erbij. En zo is er een twintigtal sites met lolligheden: I Has a Hotdog, If Shoes Could Kill, Ugliest Tattoos, en vele meer.

Vanaf het eerste kwartaal draait Huh – een toepasselijke naam – zwarte cijfers. Pet Holdings, het overkoepelende bedrijf, verdient miljoenen uit advertenties, licensing fees en merchandise. Met 10,4 miljoen unieke bezoekers – die vaak meerdere keren per dag inloggen – niet zo gek. “There’s no way on the planet this should actually work, but it’s working”, zei hij vorig jaar tegen Time.

Wat amateuristisch lijkt is het overigens niet; twintig man personeel bekijkt elke dag 10.000 foto’s en video’s waaruit geselecteerd wordt.  Past een foto niet in de bestaande lijstjes, dan wordt er gewoon een nieuwe gestart. Huh heeft niet alleen succes; hij probeert veel nieuwe sites uit, waardoor er ook regelmatig eentje flopt.

Lees ook het boek Ik heb een goed idee wat nu of neem deel aan het Innovatiecongres nieuwe producten bedenken

Bekijk ook alle overige zeven bizarre businessmodellen

 

1. Rijk worden van affaires

2. Nepkasten voor te koop staande huizen

3. De koe met lage bijtelling

4. De pijp uit in een boekenkast

5. Vodka uit een ijsberg

6. Tatoeages op tanden

7. Honden met AXE-effect

 



Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.