Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Kamervoorzitter Verbeet weer onder vuur

Heeft u toevallig een cursus ’Hoe stuur ik 150 eigenwijze Kamerleden aan’ op zolder liggen? De nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer, Gerdi Verbeet, heeft waarschijnlijk interesse. Dit weekend werd ze wederom openlijk bekritiseerd.

Voor de tweede keer sinds haar aantreden als voorzitter ligt voorzitter Gerdi Verbeet onder vuur. Dagblad De Telegraaf citeerde zaterdag VVD-Kamerlid Willibrord van Beek. Hij stelde dat Verbeet niet goed luistert naar Kamerleden en zich onvoldoende voorbereidt.

De kritiek is Van Beek niet in dank afgenomen, fractieleider Slob van ChristenUnie noemde de het “laakbaar” dat de VVD zo open is. Ook CDA-fractievoorzitter Van Geel vindt dat discussies over het functioneren van de Kamervoorzitter niet in het openbaar moet plaatsvinden. In de wandelgangen zijn echter wel klachten te horen vanuit het CDA. Inmiddels is Van Beek deels op zijn uitspraken teruggekomen.

Afgelopen week kwam Verbeet (PvdA) in aanvaring met een Kamermeerderheid over de tijdstippen van een aantal spoeddebatten. Ook kreeg ze kritiek te verduren nadat ze een PVV-Kamerlid het woord ontnam. Verbeet wil zelf geen commentaar geven.

Bron: De Volkskrant

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.