Veiligheid gaat voor alles bij TrustAlert, een bedrijf dat beveiligingsoplossingen verzorgt voor grote organisaties. Dus controleren we of Hans Kouffeld (45), die net is aangetreden als sales director commercial markets, aan de gestelde voorwaarden voldoet.
Heeft u een strenge sollicitatieprocedure moeten doorstaan?
“Daar wordt zeker goed naar gekeken. Bijvoorbeeld, onze medewerkers hebben een ´verklaring omtrent het gedrag van natuurlijke personen´ ingevuld. Als je als organisatie voor veiligheid staat, moeten er ook mensen met onbesproken gedrag werken.”
En u bent een veilige keus?
“Haha, ze nemen een enórm risico met mij.”
Wat is het verschil met uw vorige baan?
“Bij mijn vorige werkgever leverden we alleen de storage technologie, onze producten kwamen op de markt als een soort blackbox. Het was geen direct model. Verder had ik een zelfde soort functie.”
Wat gaat u missen?
“Een aantal collega´s. Maar het was een bewuste, persoonlijke keuze om iets anders te gaan doen. Ik had een Europese functie en wilde minder tijd doorbrengen op vliegvelden en in vliegtuigen..”
Het thuisfront is dus ook blij met uw nieuwe baan?
“Inderdaad. Vroeger kon je nog op het laatste moment een vlucht pakken. Tegenwoordig kost het tijd. Dat zal ik niet gaan missen van mijn vorige baan.”
Zijn er targets vastgelegd?
“Zowel individueel, met de groep als met de hele company. Je probeert daarbij altijd de lat hoger te leggen, maar niet te overdrijven. We hebben een gezond agressieve en ambitieuze doelstelling, maar het is geen zwaard van Damocles dat boven ons hangt.”
Hoe gaat u de doelstellingen behalen?
“We streven ernaar een waardepropositie in de markt te zetten. Security is een belangrijk item en wij hebben een bewezen innovatieve oplossing, maar je kan niet verwachten dat de markt automatisch de weg naar ons weet te vinden. De vraag is hoe wij kunnen aansluiten op de wensen van de klant. Hoe kun je waarde voor ze toevoegen? De bedoeling kan nog zo goed zijn, maar het gaat erom hoe dat overkomt bij de klant. Je moet je verhaal afstemmen op je gehoor en appelleren aan datgene wat voor de klant het verschil maakt.”