Het succesverhaal van schoenmakersfamilie Van Bommel is inmiddels bekend. 2007 vormde voor Floris van Bommel weer een aaneenschakeling van hoogtepunten. “Hét hoogtepunt van het jaar was onze campagne met Rutger Hauer en Anton Corbijn. Maar ook de opening van ons PR&Sales kantoor in Düsseldorf en onze showroom in Brussel waren bijzonder.”
Enige bedrijfsuitbreiding was ook wel nodig. Volgens Van Bommel heeft de schoenenfabrikant voor het eerst meer dan 400.000 paar schoenen verkocht.
Copycats
Halverwege 2007 wist Van Bommel ook een tegenslag daadkrachtig aan te pakken. Kopieën van de Van Bommel-schoen slingerden rond bij onder andere MAKRO en schoenenwinkel Van Woensel. Tegen de verwachtingen in won Van Bommel een rechtszaak tegen de copycats.
Volkswijsheden
Op de vraag welke les Van Bommel uit het afgelopen jaar heeft getrokken reageert hij met een stapel volkswijsheden. “Elke belangrijke les is door onze voorvaderen al eens verwoord in een oudhollands spreekwoord. Als ik er voor 2007 eentje uit moet lichten dan wordt het ‘de aandeelhouder wint’.”
Een ander spreekwoord dat Van Bommel goed in zijn oren heeft geknoopt is ‘schoenmaker blijf bij je leest’. “De schoen blijft ook in 2008 centraal bij alles wat we doen. Dus geen kleding-, meubel-, sieraden- of geurlijnen van Van Bommel.”
In februari zal Van Bommel zijn eerste flagship store openen in Antwerpen. “Die gaat voor de nodige opgetrokken wenkbrauwen zorgen. 2008 wordt het beste jaar ooit in de geschiedenis van de wereld!”