Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Het geheim van Simone van Trojen

"Vertel iedereen altijd over je plannen, veel mensen in je business vinden het leuk om over een nieuw project te horen", zegt Simone van Trojen, oprichter van LaDress.

 

Van Trojen werd geïnspireerd door de Britse webwinkel Net-a-porter.com. Ze wilde LaDress een gezicht geven en liet door een vriendin tekeningen maken van een Brigitte Bardot-achtige dame in Van Trojens ‘perfecte jurkje’. Er werd een patroontekenaar gevonden en samen met haar werkte Van Trojen het ontwerp uit. Het eerste halfjaar kenmerkte zich door netwerken: veel praten met mensen die in de mode werkzaam zijn. “De meeste mensen die al jaren in het vak zitten, vinden het leuk om betrokken te worden bij iets nieuws.”

Of er ook daadwerkelijk een markt voor LaDress was, bleef nog lang de vraag. “Ik heb wat dat betreft vooral mijn eigen gevoel gevolgd, mezelf als ijkpunt genomen en gehoopt dat ik daarmee aansluiting zou vinden bij andere vrouwen. Maar bij de lancering van de website stelde ik me wel even voor hoe het zou zijn als alleen een paar vriendinnen een jurk zouden bestellen en de boel dan stil zou vallen. Daarom was ik ook heel blij toen ik de eerste voor mij onbekende klant kreeg.”

__________________________________

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Meer ondernemersgeheimen? Ontvang een gratis boek

Ontdek de geheimen van Eckhard Wintzen (oprichter BSO), Duncan Stutterheim (oprichter ID&T), Jan-Peter Cruiming (oprichter Nationale Vacaturebank), Fleur Sluijter (oprichter Cotop International), Geert Bouwmeester (derde generatie bij familiebedrijf De Goudse), Akbar Tamiz (oprichter van restaurant Bazar), Boris Veldhuijzen van Zanten (serie-ondernemer), Egbert Hennen (zelfverklaard salesgoeroe) en vele anderen. Bestel gratis de Sprout special Ondernemersgeheimen

_________________________________