Er heerst een griepepidemie. Oud nieuws, dat had u al lang door? Niet vreemd, aangezien een groot deel van uw medewerkers zich de laatste dagen snotterend ziek meldde. Toch?
Het aantal griepgevallen is zodanig opgelopen dat nu sprake is van een officiële epidemie. Dat blijkt donderdag uit cijfers van het Nederlands instituut voor onderzoek in de gezondheidszorg Nivel. Per 100.000 mensen hebben momenteel 86 de griep. Als meer dan 60 op de 100.000 mensen zich bij de huisarts melden, is officieel sprake van een epidemie. Volgens een woordvoerster van het Nivel is een griepepidemie zeker niet verontrustend.
Bron: Zibb



