Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Google+, eerste indruk

Google lanceert zijn eigen profielensite, Google +. Wordt dit een goede concurrent voor Facebook, of een zouteloos 'me too'-aanbod? De integratie met andere Google-diensten lijkt in elk geval alvast een killer app. 

 

Connecties verzamelen, het kan op sociale netwerken als Hyves, MySpace, Facebook, Twitter, YouTube en LinkedIn, maar ook op de meer op specifieke niches gerichte websites als Last.fm, Foursquare, Whatser, Instagram, Flickr en Quora, Patientslikeme, Foodzy en MyHeritage. De lijst is oneindig inmiddels. Wat kan Google+ hier nog aan toevoegen?

Derde social media-poging

Goede vraag. Na de goeddeels mislukte producten Wave en Buzz is de dienst in ieder geval een nieuwe poging van het Amerikaanse bedrijf om te profiteren van de sociale kant van internet: delen, in plaats van zoeken. Google schaalt het netwerk langzaam op, zoals ze eerder ook bij de introductie van Wave en Gmail deden. Alleen door middel van een uitnodiging wordt je toegelaten op Google+. Op Twitter wordt aan de lopende band geroepen om een invite: door schaarste te creëren weet Google in ieder geval voldoende aandacht te genereren voor de dienst.

Bekende functies

Google+ bevat de standaardfuncties die iedereen tegenwoordig verwacht van een sociaal netwerk. Updates delen, foto’s plaatsen, locaties melden en ook chatten is mogelijk. Daarnaast biedt Google ook nog de functionaliteit ‘hangout’, een videochat via de webcam, die ook met meerdere mensen tegelijk mogelijk is. Zoals ook bij Facebook het geval is, loopt er een stroom aan updates door het midden van het scherm. Daar kan je zelf een bijdrage aan leveren door, zoals dat ook op Facebook gaat, bovenin een tekst te schrijven, een foto te uploaden of een link te plaatsen.

Lees op Sync.nl de volledig review van Google+

Lees ook:

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Elke week het beste van TechBusiness in de mail? Vraag de nieuwsbrief aan.