Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Een productievere werkdag? Check dan deze 5 programma’s

De werkdag kan altijd productiever. 5 programma’s die daarbij helpen.

Voor alle managers die – te – veel tijd doorbrengen met de immervolle mailbox stelde HBR een lijst op met programma’s die je werktijd een stuk productiever maken. Wij bieden ze hierbij ook graag aan, en voegen er nog een Nederlandse tool aan toe.

#1. Watson-planner

Hoeveel mailtjes stuur je in de week om afspraken en veranderingen in te plannen? Watson planner, in februari verkozen tot beste nieuwe app van de wereld (ja, van de wereld!), elimineert die berichten in één klap. In plaats van het oeverloze pingpongen over wie-wanneer kan geef je in de app aan hoe lang de afspraak moet duren en binnen hoeveel dagen of weken deze door moet gaan. Nadat je hebt aangeklikt wie er aanwezig moeten zijn kijkt de planner automatisch in de agenda’s van de ander en geeft je de drie beste opties. Privacy-risico’s zijn geëlimineerd: je kunt zelf niet in de planning van de ander kijken. Een soort datumprikker, maar dan dus een heel stuk geavanceerder.

#2. Feedly

Met Feedly verzamel je alle interessante (nieuws-)updates op één plek. Zo bespaar je een hoop mailoverlast van nieuwsbrieven en Google Alerts. Behalve nieuwssites kun je ook je favoriete blogs volgen.

#3. Google Docs

Om feedback te verzamelen van je collega’s was wijzigingen bijhouden ooit een zinvolle toevoeging aan Word. Maar als er verschillende mensen een blik mogen of moeten werpen op je stuk wordt het in korte tijd een drama om de vele versies goed naast elkaar te houden en iedereen op de hoogte te houden. Verplaats je berichten naar Google Docs en dat probleem is in één klap verholpen: niet alleen hoef je geen mailtjes meer te sturen met de Word-bestanden, ook kun je tegelijkertijd in je bestanden werken.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

#4. Evernote

Om je aantekeningen, interessante artikelen en kaartjes van relaties op één overzichtelijke plek te bewaren staat Evernote met stip bovenaan. Dit gratis programma geeft je niet alleen een makkelijk overzicht van de belangrijke informatie, je hebt deze ook altijd bij de hand. Evernote draait op zowel Windows als Mac en heeft een app voor Android en iOS.

#5. Facebook-lijsten

Natuurlijk is het leuk om de berichten van je baby of nieuwe puppy te delen. Alleen kent iedereen wel iemand die volledig verdrinkt in het versturen van dergelijke berichten. Ook als je zakelijk interessante stukken wilt delen op het sociale netwerk is dat niet voor iedereen interessant. Door lijsten aan te maken stuur je de baby-foto’s alleen aan de mensen voor wie die belangrijk zijn en je nieuwe vinding voor je collega’s alleen aan die doelgroep.