De economie van de eurozone is in jaren niet zo hard gegroeid. In het tweede kwartaal is de groei uitgekomen op 0,9 procent. Dat blijkt uit cijfers van het Europese bureau voor statistiek.
Op jaarbasis is de groei 2,4 procent. Voor het eerst sinds jaren is de groei in de eurozone hoger dan in de Verenigde Staten. Daar groeide de economie in het tweede kwartaal met ongeveer 0,6 procent. In Japan bleef de groei op 0,2 procent steken.
(Het Financieele Dagblad)



