Als u niet aan MVO doet, dan loopt u hopeloos achter. Maatschappelijk verantwoord ondernemen hoort er inmiddels bij, voor iedereen. Puur om geld te verdienen, toch? Tijd dat managers daar openlijk voor uitkomen, vindt 60 procent van de MT.nl-lezers. Cees van Riel: "Zo boud moet je het niet communiceren."
Geld, daar draait het om. Ook bij MVO, ofwel maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zowel Jaap van Duijn als René ten Bos zijn er voorstander van dat managers daar openlijk voor uitkomen. "Duurzaam ondernemen is niet slecht voor de bedrijfsvoering," zegt Van Duijn. Ten Bos: "Het gebrek aan schijnheiligheid zou een groot voordeel zijn."
Iemand die er heel anders over denkt is Cees van Riel, hoogleraar corporate communications en expert op het gebied van MVO. ""Ik denk niet dat je het zo boud moet communiceren, dat is niet handig. MVO zal absoluut het beste werken als je een vorm kiest die bij je organisatie past en een rechtstreeks verband houdt met je normale commerciële handelingen. Maar je moet het zeker in Nederland op zo'n manier zeggen dat het niet irriteert. Het is beter dat bedrijven het gewoon doen, dan dat ze het zeggen."
Wat vindt u? Geef uw mening in onze eindejaarspoll!