Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Consument laat zich leiden door etalage

Eigenlijk is het heel simpel: zet alle producten in de etalage en uw winkel is leeg voor u er erg in heeft. Toch?

Wie kleding koopt, laat zich daarbij voor 62% leiden door wat er in een uitstalraam staat. Dat berekende het onderzoeksbureau AC Nielsen. 74% van de aankoopimpulsen worden gevormd in de winkel zelf en 60% van de uiteindelijke aankopen was niet op voorhand gepland.

Omdat 90% van de informatie die een consument opslaat visueel is, zijn de technieken om een sfeer te creëren primordiaal, zegt Carlos Aires van Jazz Marketing, een bedrijf dat is gespecialiseerd in het opmaken van etalages. Daarbij worden kleur, licht en beweging als kernfactoren beschouwd om producten met bepaalde waarden te vereenzelvigen.

Bron: Capital via Express

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.