Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Bonus voor meer werken

Mensen die een kleine deeltijdbaan hebben en meer willen gaan werken, zouden daarvoor een eenmalige bonus moeten krijgen.

Dat voorstel deed premier Balkenende bij de opening van het academisch jaar in Enschede. “Nu de vraag naar arbeid immers fors aantrekt, is het aantrekkelijk om te stimuleren dat kleine deeltijdbanen worden verruild voor grotere deeltijdbanen. Bijvoorbeeld in plaats van 8 uur werken, 15 uur werken”, aldus de CDA-premier. Hij vindt dat politieke partijen en sociale partners moeten nadenken over zo’n 'participatiepremie'.
(De Telegraaf)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.