De FNV wil dat het nieuwe kabinet “topmanagers die zichzelf miljoenen toestoppen keihard aanpakt”. De vakcentrale is voorstander van hogere belastingen voor “de grootgraaiers”.
Dat verklaarde FNV-voorzitter Agnes Jongerius donderdag naar aanleiding van het nieuws dat de top van voedingsmiddelenconcern Numico een bonus van vele miljoenen tegemoet kan zien. De beloning van topman Jan Bennink kan oplopen tot 14 miljoen euro, omdat hij Numico heeft gered van de afgrond.
Jongerius verwacht dat het kabinet komt met een extra belastingschijf voor mensen die meer verdienen dan 300.000 euro.
Bron: (ANP)



