Werknemers die zichzelf goed kennen, leveren betere prestaties. Ze zijn bestand tegen stress, durven af te gaan op hun intuïtie bij het nemen van beslissingen en accepteren de onvoorspelbaarheid van het bedrijfsleven.
"Het resultaat laat duidelijk zien dat hoe meer mensen met zichzelf verbonden zijn, hoe beter ze presteren en hoe beter ze zich voelen", concludeert Dr. Fabienne Fortanier van de Universiteit van Amsterdam Business School. Zij voerde de statistische analyse van het onderzoek van Krauthammer uit.
Schreeuwende boodschap
De organisatie spreekt over een "schreeuwende boodschap, die niet voldoende serieus genomen wordt". Medewerkers willen volgens Krauthammer dat hun werkgever zich meer richt op mensen en sociale gevolgen en minder op aandeelhouders, geld en succes.
Eigen talenten
Managers zouden volgens de organisatie hun conclusies moeten trekken. ‘Mensen willen behandeld worden als individuen en hebben hulp nodig bij het vinden en gebruiken van hun eigen, unieke talenten', aldus de organisatie.
Intuïtie
Daar vloeien nog wat concrete handvatten uit voort. Te denken valt aan: controleer of uw bedrijf voldoende kijkt naar mensen en sociale gevolgen. Hoe goed worden berichten van de Raad van Bestuur bijvoorbeeld vertaald in het dagelijkse managen? Daarnaast: moedig intuïtie aan. Erken de waarde ervan voor innovatie, inzicht en het nemen van beslissingen.