Heeft u een eigen bedrijfsblog? Dan bent u een van de weinigen. Wereldwijd beschikt minder dan 5 procent van de middelgrote tot grote bedrijven over een corporate blog. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Lewis PR.
Terwijl corporate blogging in de VS aan terrein wint, beschikt mondiaal het overgrote deel van de bedrijven over geen enkele vorm van een bedrijfsgerelateerde blog. In totaal werden 300 bedrijven uit 10 verschillende landen ondervraagd. Van de Europese bedrijven blijkt slechts 2,5 procent over één of meerdere corparate blogs te beschikken. Amerika loopt aan kop met 14 procent.
“Vreemd genoeg denkt ieder land afzonderlijk, met uitzondering van de VS, dat ze achterlopen ten opzichte van de rest van de wereld als het gaat om corparate blogging,” aldus Kim van Bokhoven, Associate Director bij Lewis Benelux. Nederlanders wijten dit voornamelijk aan het gebrek aan inzicht in de (financiële) voordelen van een corporate blog.
Uit het onderzoeksrapport blijkt dat Nederlanders vooral bloggen op eigen initiatief. Ze krijgen geen support van hun werkgevers en door het gebrek aan interactie en debat is het lastig om publiek achter zich te krijgen. Verschillende werknemers hebben hun blog dan ook al opgegeven.
Voor managers die wel het nut zien van corporate bloggen: MT verzamelt ze. U kunt uw blog aanmelden via [email protected]