Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Baas boven bazen op pro-am

Nederlandse managers zijn doorgaans druk bezet.
Maar voor een rondje golf is een kruisje in de overvolle agenda al snel gezet.

Zeker als het gaat om de Pro-Am van het KLM Open. En zeker ook als dit evenement plaatsvindt op een van de mooiere banen van ons land: de links course van de exclusieve Kennemer Golf & Country Club in Zandvoort.

Tijdens de Pro-Am lopen drie invités van toernooisponsors en geïnteresseerde be-drijven een rondje met een bekende profgolfer. Of minder bekende. Menig deelnemer gaf toe na de bekendmaking van de ‘flights’ thuis nog even gegoogeld te hebben om te zien met welke ‘golfgrootheid’ ze nu eigenlijk achttien holes door de duinen zouden gaan struinen.

Dit gold niet voor de grote namen uit het Nederlandse bedrijfsleven of andere geledingen van de maatschappij. Want het deelnemersveld van de Pro-Am kende ook namen als Marco van Basten, Ronald de Boer en de onvermijdelijke Freek de Jonge. Zij speelden aan de zijde van erkende toppers als Constantino Rocca en Stephen Gallacher. In vergelijking hiermee kwamen Unilevers Antony Burgmans – of zoals de startlijst vermeldde: Brugmans – en supercommissaris Cees van Lede er met de Brit Jonathan Lomas enigszins bekaaid af. Hun keuze om te spelen in de minder populaire ochtendsessie was hier ongetwijfeld debet aan.

Maar in Zandvoort was er één baas boven alle aanwezige bazen: Leo van Wijk. De topman van hoofdsponsor KLM was ingedeeld bij de grootste troef van de organisatie: de Schot Colin Montgomerie. Voor Van Wijk – handicap 29 – een sensationele belevenis, voor de wereldtopper ‘just another day at the office’. Die schijn kon de vriendelijk glimlachende Montgomerie zeker niet wegnemen tijdens het korte onderonsje voorafgaand aan de wedstrijd.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.