Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Autogek Alfred Möller

Tanken in de tuinverlichting, dat is even wennen.

 

Een heuse elektrische supercar?

"Ik ben een autoliefhebber pur sang. Ik ben geboren met benzine in mijn bloed, heb geracet in diverse klasses. Maar ik geloof sterk in de elektrische auto. Deze Lotus Elise wordt een familie-erfstuk. Die auto wordt nooit verkocht. Als ik achter mijn rollator schuifel, wil ik tegen mijn kleinkinderen kunnen zeggen dat opa de eerste elektrische Lotus had."

Even onbeschaamd: wat kost zoiets nou?

"130.000 euro, maar daar gaat het helemaal niet om. Beter iets te duur dan niet te koop. En een volle tank kost 4 hele ­euro's. Daarvoor kan ik 250 kilometer heel groen de blitz maken. In een benzine­uitvoering zou dat zo'n 75 euro zijn. Deze Lotus is het bewijs dat de elektrische auto geen suf imago verdient. Het is niet alleen groen, schoon en goedkoop om te rijden, maar ook echt gaaf!"

Rijdt het ook net zo lekker?

"Hij rijdt geweldig, niet te geloven. Tanken was even wennen, dat gaat namelijk zoals met je mobiele telefoon. Als je thuiskomt, plug je hem in de lader of in mijn geval in de tuinverlichting. Hij trekt ook sneller op dan mijn Porsche Carrera. Het is in alle opzichten een duurzame superauto. Waarschijnlijk kan ik straks bovendien op veel plaatsen gratis parkeren en betaal ik ook geen bijtelling meer."

Maar u rijdt dus ook nog een Porsche?

"Ja, nog wel, maar die gebruik ik alleen voor ritten langer dan 250 kilometer. Als er met één acculading straks 600 kilometer gereden kan worden, kan de Porsche wat mij betreft zo de deur uit."

 

Rijdt Elektrische Lotus Elise en een ­Porsche Carrera 911

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Dagelijks bestaan DGA van onder meer Möller Automotive en Green Mobility

Aantal km's ca. 20.000 per jaar