Netwerken is belangrijk, maar leuk is anders. Of u nu investeerders, klanten, personeel of partners zoekt, het blijft iedere keer hetzelfde verhaal. Maar met de ’AIDA-formule’ is netwerken helemaal niet moeilijk volgens Nils de Witte van NeBIB.
De meest gemaakte fout is dat er “problemen verkocht” worden en dat werkt niet. De medeoprichter van NeBIB, een bureau dat zich bezighoudt met het vinden van passende investeerders voor innovatieve ondernemers verklaart dat de formule het netwerken makkelijker maakt. AIDA staat voor Attention, Interest, Desire en Action.
Het zijn de 4 basisstappen in het verkoopproces. Hoofdstuk 1, paragraaf 1 van ’Het Handboek voor de Verkoper’ behandelt de AIDA formule. Het is minstens 100 jaar in gebruik bij alle verkopers in de wereld volgens De Witte.
Het gaat erom dat u niet vanuit uzelf moet denken, maar vanuit uw gesprekspartner. Het begint met het verkrijgen van positieve aandacht, interesse en daarna verlangen te wekken bij de opponent om vervolgens een samenwerking of transactie te kunnen aangaan. Het is in zaken niet anders dan in het gewone leven. Ga op de versiertoer en vergroot uw netwerk.
Lees meer op Sprout.nl