Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Adsl en mobieltjes sterke winstmotoren telecommers

Steeds sneller internetten en bellen wanneer en waar je wilt. Deze behoeftes van consumenten zijn de kurken waar de winsten en omzetten van telecombedrijven op drijven. Dat blijkt uit de cijfers die France Télécom, Telefónica en BT donderdag naar buiten hebben gebracht.
De vaste telefonie wordt steeds meer naar de marge verdrongen. Het is niet meer vanzelfsprekend dat consumenten een vaste telefoon hebben. Een mobiele telefoon is voor menigeen al voldoende.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

De drie bedrijven richten zich daarom op de groeimarkten mobiele telefonie en snel internet. Met succes. France Télécom haalde miljoenen meer abonnees binnen en verdrievoudigde de nettowinst. Telefónica zag het aantal mobiele bellers met bijna twee derde stijgen terwijl de adsl-verkopen – de vakterm voor snel internet – met bijna 60 procent stegen.

BT is in de telecomwereld een buitenbeentje. In 2002 werd de mobiele dochter mmO2 afgesplitst maar sinds kort probeert het bedrijf weer mobiele diensten te verkopen. De grootste telefoonmaatschappij van Groot-Brittannië richt zich niettemin vooral op adsl en het bellen via vaste lijnen of via internet. Het zwaartepunt in de verkopen ligt op het snelle adsl. De omzet van deze divisie steeg met 48 porcent terwijl de omzet van de vaste telefonie daalde met 6 procent. (Het Financieele Dagblad)