De grootste kunst in het managen van een crisis ligt in de communicatie. Hoe zorg je ervoor dat je jouw hoofd koel houdt en in deze stressvolle periode de juiste persoon bent om jouw mensen te leiden? Drie belangrijke pijlers die je als leidinggevende in een crisis absoluut moet beheersen, zijn: communicatie, goede onderhandelvaardigheden en natuurlijk leiderschap.
Word een meester in het managen van een crisis en leer alle kennis en vaardigheden die je daarvoor nodig hebt in de volgende drie workshops!
Workshop #1 Crisis communication – Prof. Paul A. Argenti
Hoe goed jouw organisatie er nu ook voor staat, als je de ambitie hebt om te groeien en je bent bereid om daarin de nodige risico’s te nemen, ga je gegarandeerd in een crisis terecht komen. Dat is niet erg, dat hoort er nu eenmaal bij en met een crisis komen ook kansen.
Maar hoe zie je een crisis eigenlijk aankomen? En hoe kun je een crisis voorkomen? Is het überhaupt te voorkomen? En als het dan toch zover is en de crisis breekt uit, hoe manage je dan jouw organisatie uit deze crisis? En wat vertel je jouw stakeholders hierover zonder het nog erger te maken?
Als jij geen direct antwoord klaar hebt op deze vragen, weet je zeker dat je op dit moment niet de juiste persoon bent om hier leiding in te geven. Wat je daarnaast ook weet, is dat de workshop ‘crisis communication’ je veel nieuwe dingen gaat leren en je hiermee de stap kunt nemen om die leider te worden.
Workshop #2 Effective negotiation skills – Paul Hazell
Als je één ding zeker weet in een crisis, is het dat er mensen teleurgesteld gaan zijn. In een crisis gaat nooit iets volgens het gewenste plan, dus je zult als leidinggevende creatief moeten worden in het vinden van een oplossing. Maar wat doe je als anderen gaan dwarsliggen? Heb jij dan de vaardigheden om een goede oplossing te onderhandelen?
Onderhandelen is een specifieke vaardigheid waar veel over te leren valt. En het gaat bij onderhandelen niet alleen om het verminderen van kosten, een goede onderhandelaar bereikt veel meer dan dat. Het gaat om het werken naar een oplossing die in de behoeften voldoet van álle betrokkenen.
Centraal in deze workshop over onderhandelen staan: behoeften, waarde en relaties. Wil je leren hoe je al deze aspecten kunt managen in een onderhandeling? Wacht dan niet langer en wordt ook een onderhandel-expert.
Workshop Effective negotiation skills
Workshop #3 Team leadership – 4 experts
Er is geen moment belangrijker om een goede leider te zijn voor jouw team dan in een crisissituatie. De teamleden zullen in deze stressvolle periode zeer afhankelijk zijn van jou als leidinggevende. Ze zullen naar je opkijken en verwachten dat jij ze in de juiste richting wijst. En als jouw leiderschap ze niet bevalt, zullen ze het je laten weten en extra gedemotiveerd raken.
Heb jij de kennis en vaardigheden in huis om een echt goede leider te zijn voor jouw team? Ook wanneer het moeilijk wordt? In deze driedaagse workshop leer je alles wat je nodig hebt om jouw team in de juiste richting te krijgen, ze gemotiveerd te houden en op het juiste moment in te grijpen wanneer het niet goed dreigt te gaan.