Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Week 28: MeetMijnTijd

Sprouts startup-roundup, met in week 28: MeetMijnTijd.

 

MeetMijnTijd

MeetMijnTijd is één van de startups van incubator UtrechtInc. Het ontwikkelt websites en apps waarmee sporters hun prestaties op een eenvoudige en prettige manier kunnen bijhouden. Daarnaast verzorgt het bedrijf van Koen Muilwijk ook consultancy op het gebied van sportcommunity’s.

Hoe ontstond MeetMijnTijd?

“Het idee en de eerste start is al in 2009 gemaakt, toen nog als hobby naast een full-time baan. Als hardloper met een IT-achtergrond ben ik toen begonnen met Looptijden.nl, een Nederlandse community voor hardlopers om prestaties bij te kunnen houden. Na ongeveer een jaar is daar een eigen app voor de iPhone bijgekomen. Het succes van de Looptijden-app heeft er voor gezorgd dat er nu ook apps voor Android en Windows Phone zijn. Naast een site voor hardlopers hebben we ook platformen voor wielrenners en mountainbikers (Fietstijden.nl) en schaatsers (Schaatsprestaties.nl) online. Ook deze platformen hebben hun eigen apps gekregen.”

Hoe onderscheidend is jouw dienst?

“We zijn de enige appbouwer die zich volledig op de Nederlandse sporter richt. Onze apps hebben een Nederlandstalige audiocoach en ze bevatten veel informatie over evenementen en winkels in de omgeving van de sporter. Ook bestaat onze community louter uit Nederlandse gebruikers, iets wat de onderlinge communicatie een stuk makkelijker maakt.”

Wat is het verdienmodel?

“Ons verdienmodel is tweeledig: enerzijds verdienen we aan onze gebruikers door extra toegevoegde waarde te verkopen, en anderzijds kunnen bedrijven gebruik maken van onze platformen om heel gericht te adverteren. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld een uitgebreid hardloopschema kopen, welke hen helpt om zichzelf te verbeteren door gemakkelijk naar een doel toe te trainen. Binnenkort gaan we extra functies toevoegen die alleen tegen een (geringe) betaling beschikbaar zijn maar wel extra motiverend werken.

Door ons grote bereik en heel specifieke targeting op doelgroepen maken bedrijven graag gebruik van onze kanalen om sporters op exact het juiste moment te bereiken. Zo kunnen bedrijven in onze apps adverteren om hardlopers te bereiken die net klaar zijn met het lopen van hun rondje of zich juist richten tot hardlopers die op zoek zijn naar een nieuw paar hardloopschoenen. Ook bieden we maatwerk oplossingen aan voor bedrijven die op basis van onze technologie een eigen sport platform lanceren.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Wat maakt het nu lastig om jouw bedrijf te runnen?

“De ontwikkeling van de eigen apps en websites is een tijdrovende klus waarbij het bovendien van essentieel belang is om goed naar de gebruikers te luisteren. Het bereiken en behouden van een plaats in de top 10 lijstjes in de App Store en Android Market zorgt voor een sterke groei maar vereist wel constante vernieuwingen. De markt van sport apps is dermate snel in beweging dat dit veel ontwikkelcapaciteit kost.”

Wat voor resultaten heb je geboekt tot nu toe?

“Sinds de start maken we al winst en dit jaar zijn we hard op weg om ons omzetdoel (anderhalve ton) te realiseren. Momenteel hebben we 175.000 geregistreerde (Nederlandse) gebruikers. Eind 2012 willen we 250.000 gebruikers hebben. Voor 2014 richten we ons op 1 miljoen geregistreerde gebruikers.”