Bij elk CRM-systeem bestaat de mogelijkheid om opgeslagen gegevens te gebruiken voor marketingdoeleinden. CRM-databases bevatten vaak duizenden velden die ook voor marketeers interessant kunnen zijn. Om de opgeslagen data van klanten eenvoudig te combineren met marketingactiviteiten, heeft SalesManager de CampaignManager ontwikkeld. De plugin met Tripolis Dialogue biedt marketeers de oplossing e-mailmarketingcampagnes zo optimaal mogelijk te organiseren en te monitoren. Follow-upacties gebaseerd op het klikgedrag van klanten worden automatisch geïnitieerd.
Centraal punt verzameld
“Channelmanagers beheren vaak aparte databases, die niet toegankelijk zijn voor andere afdelingen binnen de organisatie. Met deze nieuwe plugin wordt alle klantinformatie op een centraal punt verzameld en kunnen alle afdelingen werken vanuit een en dezelfde database”, zegt Joost Nienhuis, ceo Tripolis Solutions. “Hierdoor hebben marketeers betere grip op de uitgevoerde campagnes en kunnen zij actief inspelen op de ontwikkelingen in de markt.”
Inzichtelijk
“Met deze samenwerking stellen wij onze klanten in staat om hun e-mailmarketing campagnes te bouwen, versturen en monitoren”, vult Noel Digan, ceo SalesManager Software, aan. “Door de relevante informatie die SalesManager van Tripolis ontvangt kan de klant de effectiviteit van zijn campagnes analyseren en in de toekomst optimaliseren. Het traceren van bounces, reads, en klikgedrag wordt hierdoor inzichtelijk gemaakt”.