Zeven jaar heeft Karin Husslage aan Sprout gewerkt, waarvan de laatste anderhalf jaar als hoofdredacteur. Wie Sprout volgt, snapt dat het stuk voor stuk tropenjaren zijn geweest. Maar dan wel op een plekje in de tropen met ruimte voor avontuur, hard werken, hard genieten en nooit twee keer dezelfde weg inslaan.
Visie, vorm en inhoud
Nu kun je Husslage wel om een boodschap sturen. Ze heeft een goede visie op wat ondernemers beweegt en wat ze nodig hebben om hun doelen te bereiken. Ze weet hoe je dat verpakt in aantrekkelijke verhalen en een lekker blad. Inhoud en sprekers van inspirerende events waren bij haar ook in goede handen – tegen de 6.000 volgers op Twitter geven een indruk hoe goed genetwerkt ze is. Hadden we al verteld hoe goed Husslage het doet als tv-presentator?
Het nieuwe Sprout
Voordat we door onze wierook heen zijn: gevoel voor timing is ook al zo’n goede eigenschap van Husslage. Vorig jaar heeft Sprout onder haar leiding een gedurfde pivot gemaakt. Het is van een ‘gratis’ blad omgeturnd tot een platform dat betalende members toegang biedt tot een superdik prachtblad, een website met nieuws en how-to-informatie en Sprout-events. Het nieuwe Sprout staat stevig op al zijn pijlers, de volgende groeifase kan ze met gerust hart aan een opvolger overlaten.
Uitzwaaien
Tot zover het rationele verhaal. De gevoelens van blad- en online redactie en medewerkers, de Sprout-marketeers en alle andere medewerkers van uitgever MT Mediagroep spreken voor zich.
We zwaaien Karin vanaf deze plaats uit en weten zeker dat ze van haar nieuwe onderneming ook een succes zal maken.
- Als jij Karin ook nog wil uitwuiven: dat staat je vrij.
(Als je acquisitie maar achterwege laat).