“Enkel inspireren is niet langer de drijfveer”, legt Remy Ludo Gieling, hoofdredacteur van Sprout, de verandering uit. “Bovendien is de slogan ‘inspireert ondernemers’ na dertien jaar een tikkeltje sleets geworden. Hoogste tijd voor iets nieuws.”
Sprout schrijft voor en over de meest ambitieuze startups en scaleups die ons land rijk is en toont enerzijds de businesskansen van overmorgen (trends en ontwikkelingen) en tegelijkertijd praktische handvaten voor problemen die je als ondernemer alledaags tegenkomt (praktische how-to).
Ode aan de f*ckups
In de (fake news) liberal media, wil nog wel eens het idee ontstaan dat succes bij ondernemers komt aanvliegen. De praktijk is een stuk weerbarstiger. Het eerste bedrijf dat niet wekelijks duizend-en-een failures meemaakt moet nog worden opgericht. Uit die fouten, de diepe dalen die je als ondernemer tegenkomt, groeien de mooiste bedrijven. Sprout zal, meer dan voorheen, door de succeszeepbel heen prikken en de lessen delen uit de verhalen achter de overwinningen.
Over Sprout
Sprout is in 2005 opgericht voor vernieuwende ondernemers. Het traditionele businessmodel van uitgevers – advertentie-exploitatie – ligt ver achter ons. Sprout is uitgegroeid tot een merk dat zich via een website, sociale kanalen, bookazines, podcasts, events en kennistools inzet om ondernemers te voorzien van kennis en achtergronden die hen helpt – soms megalomane – ondernemersdromen waar te maken.
What’s next?
Sprout zal zich vanaf nu gaan toespitsten op de pijlers startups, scaleups en f*ckups, in tekst, beeld, video en audio. Met de bookazines zijn wij deze weg al ingeslagen, nu zal de beurt zijn aan de website die zowel inhoudelijk als qua look en feel wordt aangepast naar de nieuwe koers.
Heb je ideeën hoe we Sprout nog beter en relevanter kunnen maken? Stuur een mailtje op [email protected]. We horen graag van je. Wie het nieuwe logo wil gebruiken in web of in print, kan deze hier downloaden.