Arjan in ‘t Veld (26) over compagnon Dick Vos
“Eind 2008 belde Dick me: ‘Ik heb 25 jaar een groot reclamebureau gehad, kan ik misschien wat voor je betekenen?’ Ik had in die tijd een eenmanszaak in marketing voor 50-plussers en publiceerde daarover veel op internet. Dick had een van die publicaties gelezen.
Aanvankelijk vond ik hem wel wat oud – we schelen 41 jaar – en wilde ik de kat even uit de boom kijken. Maar tijdens onze eerste ontmoeting klikte het meteen geweldig. Een paar maanden later zijn we Bureauvijftig begonnen, een marketing- en communicatiebureau voor 50-plus doelgroepen.
We zijn hetzelfde type mens. Dick houdt net als ik van aanpakken. Ik herkende in hem een rasondernemer. En we zijn beide recht door zee. Als ik Dick een plannetje voorleg en hij vindt het niets, dan zal ik dat ook onverbloemd horen. En omgekeerd. Daarin zijn we volledig gelijkwaardig. Dat vind ik lekker werken.
We leren veel van elkaar. Ik van hem hoe je een bedrijf runt – Dick had vroeger 120 man personeel rondlopen. Als een klant zich bijvoorbeeld niet aan de afspraken houdt, dan vraag ik hem hoe hij daarmee zou omgaan. Omgekeerd kijkt Dick bij mij af hoe de huidige online wereld in elkaar zit en hoe ons vak verandert.
Over dat vak is Dick nog altijd superenthousiast. Ik kan alleen maar hopen dat ik op zijn leeftijd nog net zoveel passie heb voor de dingen die ik doe.”
Dick Vos (67) over compagnon Arjan in ’t Veld
“Het leeftijdsverschil tussen Arjan en mij is er alleen aan de buitenkant. In ons hoofd zijn we allebei jong. Ik heb zelden zo’n gelijkwaardige relatie tussen jong en oud meegemaakt als de onze. Aan een half woord hebben we genoeg.
We zijn beiden nogal workaholics. Werken is namelijk leuk, vinden we, zolang je maar bezig bent met zaken waarin je geïnteresseerd bent. Zoveel mensen praten alleen maar. Wij doen dingen gewoon.
Arjan is degene die de contacten legt. Hij stapt overal op af en kan met iedereen goed opschieten. Hij kan ook goed onderhandelen. Een voorbeeld: we gaan binnenkort op een dure locatie een magazine lanceren. Arjan benadert zo’n tent dan: ‘jullie krijgen een dubbele pagina in het magazine als wij de lancering gratis mogen doen.’ Daarin is hij heel sterk.
Maar Arjan is behalve charismatisch ook een lieve jongen. Toen ik hem pas kende, liet hij zich nog weleens beet nemen. Dan had hij bijvoorbeeld voor een klant al een heel rapport geschreven voordat het honorarium goed was vastgelegd. Kreeg hij zijn geld niet. Nu adviseer ik hem over dat soort dingen, zodat hij niet in alle voor mij bekende valkuilen hoeft te vallen.”