Een app ontwikkelen en in de winkels van Apple en Android krijgen is één ding. Oneerbiedig gezegd kan een hadig neefje het, na het doorakkeren van een paar handboeken. Maar mobiele software bouwen, onderhouden en in één keer uitrollen voor alle verschillende smartphones en tablets (iPhone, Blackberry, Android, J2ME/Symbian, Windows Phone 7 en HTML5), en dat bij elke update, is andere koek. Service2Media heeft daarvoor de afgelopen jaren een zogenoemd App Lifecycle Platform voor ontwikkeld. Daarmee trekt het inmiddels een mooie klanten.
Atos
Deze week maakte het bekend, dat het Frans-Nederlandse IT-bedrijf Atos voortaan gebruik zal maken van het Service2Media-platform. Een AppCenter partnership noemt Service2Media het, de overeenkomst laat Atos voor haar klanten zelfstandig mobiele apps bouwen en beheren op het platform van Service2Media. Atos heeft er klanten voor in uiteenlopende markten en industrieën, voor zowel haar B2C- als B2B-relaties. Klanten van Atos kunnen daarbij kiezen uit twee afrekenmodellen: op basis van project- en onderhoudkosten of op basis van het aantal transacties.
LBi
Al in januari maakte LBi bekend met de spullen van Service2Media te gaan werken. De webbouwer, met wortels in het fameuze Lost Boys, wil het inzetten om klanten van naam te bedienen: Coca-Cola, SAB-Miller, Sony. LBi implementeert het platform eerst in zijn vestigingen in Engeland, de VS en Dubai, de rest van de wereld volgt op termijn.
Magic
Service2Media is lang niet de enige partij die het ontwikkelen en uitrollen van mobiele apps voor alle soorten smartphones in hoge mate automatiseert. Het is er wel een die door marktanalist Gartner in het ‘magic quadrant’ is geplaatst. Overigens met de aantekening dat het door zijn relatief bescheiden formaat in de toekomst wellicht gehinderd zou worden om door te stoten naar de wereldtop. Wat de omzet inmiddels exact is, wil het in 2005 opgerichte Service2Media niet kwijt. Wel won de app-specialist in 2010 nog de Deloitte Technology Fast50 van snelstgroeiende technologiebedrijven in de Benelux. In de vijf jaren tot vorig jaar nam de omzet nog steeds toe met 1425 procent.