Als de uitbreiding van het winkelbestand buiten beschouwing wordt gelaten, komt de autonome omzetgroei uit op 3,4 procent. Daarmee presteert de formule beter dan het marktgemiddelde, claimt de keten, want dat kromp met 0,2 procent. Dat maakte de supermarktonderneming woensdag bekend.
Bij de C1000-winkels die Jumbo 2 jaar geleden overnam, liep het anders. Daar daalde de consumentenomzet met 33 procent tot ruim 1,2 miljard euro. Dat komt volgens de onderneming door de sterke afname van het aantal winkels en is in lijn met de geplande afbouw van de C1000-formule.
Jumbo had een hit met de WK-actie met het juichpak van de stylist van het Zuiden Roy Donders. Die actie heeft bijgedragen aan de omzetontwikkeling, zo laat Jumbo weten. Maar de supermarktketen relativeert dit. Volgens financiëel-directeur Ton van Veen bestaat een half jaar uit zes maanden en niet alléén uit een WK-maand.