Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Zoekmachine-marketing werkt

Het Nederlands bedrijfsleven heeft vorig jaar meer geld uitgegeven aan internetmarketing. Nieuw is de toename van kleine bedrijven die aan internetmarketing doen.

Dit blijkt uit onderzoek van Forrester Research. Met name zoekmachine-marketing, u weet wel, die text-ads van Google, kan zich verheugen op een toename van de populariteit. Volgens Gert Jan Laurman, directeur van online marketingbureau V4M wordt het in de toekomst aantrekkelijker voor het midden- en kleinbedrijf om zich via zoekmachines te promoten. “Er zijn nieuwe technieken in de maak die de IP-adressen van consumenten kunnen verbinden aan de voorkeur voor een bepaald product.”

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Winkelbedrijf blijft grote speler

Iets anders, maar niet minder belangrijk is dat gewone winkels nauwelijks klandizie verliezen aan internetshops. Volgens Laurman zijn er veel misverstanden rond internetwinkelen. “Internet is bij uitstek een oriëntatiemedium. Mensen gebruiken internet vooral om de prijs van een product op te zoeken en het vervolgens offline aan te schaffen. Internetmarketing is daarom juist een goede aanvulling op de offline winkel.”