Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Workshop Twitter

Er zijn managers die Twitter maar onzin vinden. Veelgehoorde reactie: ‘Waarom moet ik op internet vertellen dat de boter op is en ik daarvan baal?' Voor hen is de Twitter-cursus van bureau KroesKontrol een ware eyeopener.

 

In de cursusruimte aan de Amsterdamse Veemarkt hebben 11 tweeps (10 vrouwen en 1 man) zich verzameld voor een tweetup zodat ze kunnen twitteren en dus dagelijks tweets en retweets kunnen versturen.  Maar voordat we aan de slag mogen eerst een stukje geschiedenis. Zoals zo vaak is ook dit fenomeen door een paar vrienden bedacht (in dit geval drie, Jack Dorsey, Noah Glass en Even Williams) die in de kroeg op de achterkant van een bierviltje… nou goed, u kent dat wel. In 2006 is het gelanceerd en nu heeft Twitter al 19 miljoen unieke bezoekers per dag.

"Twitter is een microblogging platform gebaseerd op antwoorden in maximaal 140 karakters op eenvoudige vragen als: wat ben je aan het doen, of: waar ben je naar op zoek?" legt cursusleidster Joyce uit. Ze laat een paar praktijkvoorbeelden zien. Zo vraagt Ilse DeLange aan iedereen op haar te stemmen omdat ze is genomineerd voor een TMF Award. En computergigant Dell doet via Twitter een alleraardigste aanbieding.

En dan volgt de eyeopener: Twitter is helemaal niet bedoeld om onzin te verspreiden, integendeel. Het blijkt juist een eenvoudige manier om (gratis) heel snel, heel veel mensen te bereiken. Bijzonder effectief voor sales- en marketingafdelingen. En wat te denken van recruiters, die via Twitter snel kandidaten kunnen zoeken? Daarbij: Twitter is vaak sneller dan welke nieuwsbron ook. Toen er een half jaar geleden een vliegtuig van Turkish Airlines neerstortte, zette een ooggetuige vrijwel direct een eigengemaakt filmpje op Twitter. Pas daarna spoedden de traditionele media zich massaal richting een weiland in de buurt van Schiphol.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Organisatie Kroeskontrol.nl
Duur 1 avond (eerstvolgend: 27 augustus)
Kosten € 150

Een overzicht van alle door MT gevolgde cursussen vindt u in de A tot Z cursusindex. Alles wat u moet weten over social media vindt u in het speciale dossier op MT.nl.