Aan bravoure geen gebrek. Veugen heeft zich inmiddels aangemeld als Sprout Challenger, nog voor zijn onderneming goed en wel begonnen is.
De student bedrijfseconomie en digitale media aan de Universiteit Tilburg heeft zijn eigen onderzoek gedaan waarmee hij enige zekerheid van zijn succes krijgt. “Voor mijn opleiding deed ik een onderzoek waarbij ik verschillende onderzoeksmethodes vergeleek met het plus- en min onderzoek wat voor papieren teksten wordt gebruikt. Die laatste methode bleek steeds weer waardevolle feedback op te leveren.”
Digitaal
Maar papier is natuurlijk iets van de vorige eeuw, waar je geen businessplan voor de toekomst meer op baseert. Veugen bedacht dan ook een digitale variant, gekoppeld aan een uitgebreide, geautomatiseerde analysemethode.
Voordat Veugen deelnam aan de ABN AMRO Summerschool was hij al een eind op weg met zijn start-up. “Ik ben nu bezig met het uitbreiden van een demo-versie. Daarmee ga ik op zoek naar investeerders. In mei moet de definitieve versie startklaar zijn.”
Hoofdprijs
De eerste investering heeft hij alvast verdiend. Met het beste businessplan scoorde hij 5.000 euro als hoofdprijs. “Het geld is vrij te besteden, maar ik steek het volledig in Userate. Het is goed om zelf wat eigen middelen achter de hand te hebben en ik moet nog flink wat investeren.”
Summer School
Waar de liefde al niet toe kan leiden. Zonder vriendin had hij niet eens meegedaan aan de Summer School. “Ik twijfelde omdat ik al geruime tijd met Userate bezig ben, maar zij haalde me over.”
Hij heeft er geen spijt van. Niet alleen won hij een kleine kapitaalinjectie, ook over het programma is hij zeer te spreken: “De sprekers waren zo interessant, ik heb me geen moment verveeld. En je komt met andere jonge mensen in aanraking met een enorme drive om hun plannen te verwezenlijken. Iedereen daagde elkaar constant uit het beste uit zichzelf te halen.”