Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Winkels als etalageruit voor familiemerk

Familiebedrijf Micro Fashion opent twee eigen winkels voor haar accessoiremerk Profuomo. Waarom doet een merk, dat gewoon bij andere winkeliers te koop ligt, de moeite om zelf achter de toonbank te staan? "Het is een marketinginstrument."

 

Sarah Brandsma, brand manager bij Micro Fashion en dochter van de directeur, legt uit: “Mijn vader loopt al jaren rond met dit idee, maar het is er nooit van gekomen. We wilden graag onze collectie als geheel presenteren in de omgeving die wij voor ogen hebben.”

Micro Fashion is een familiebedrijf dat in 1934 werd opgericht. Het bedrijf telt 120 medewerkers en verkoopt haar dassen en riemen in 36 landen. De Profuomo-winkel in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam opende vorige week zaterdag. Volgende week zal de tweede zaak aan de Meent in Rotterdam openen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Brandsma verwacht niet dat de winkels zelf veel omzet zullen genereren. “Ze dienen vooral als etalage, hoewel het natuurlijk leuk zou zijn als de winkels het zelf ook goed doen.” De winkels zijn volgens haar een marketingtool die het merk moet ondersteunen. Ook denkt Brandsma, dankzij directe contacten met de consument, sneller op de markt te kunnen reageren.

Toeristen

Brandsma: “In de P.C. Hooftstraat komen veel toeristen. Zo kunnen we wellicht interesse kweken bij klanten uit het buitenland.” Brandsma’s broer Mendel kondigt in een interview met het ANP aan binnen vijf jaar winkels te openen in België, Duitsland, Groot-Brittannië en Scandinavië. Zus Brandsma zegt echter dat er voorlopig nog geen concrete plannen zijn voor buitenlandse expansie. Lopen de Nederlandse winkels goed, dan gaat Micro Fashion zich hierover buigen.