Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

WeLikeFashion.com breidt uit

Crisis of niet, online modezaak WeLikeFashion gaat fors uitbreiden. Met dank aan een nieuwe kapitaalinjectie en een wisseling van de wacht in het bestuur. "

“In de nieuwe constellatie kunnen we het groter en internationaler aanpakken, alhoewel er in Nederland nog genoeg ruimte is voor groei.” Marianne van Leeuwen licht aan Emerce toe waar de nieuwe financiering voor wordt aangewend.

“Je hebt per markt met verschillende culturen te maken. We zoeken naar goede PR-bureaus per markt en investeren in affiliatemarketing en Google-campagnes. Engeland blijkt moeilijk, maar in Scandinavië gaat het goed”.

In 2002 ging We Like Fashion van start onder de naam Netalsindefilm.nl. Om een breder en kapitaalkrachtiger publiek aan te spreken, met modeartikelen die de vrouwen bij tv- en filmsterren zien, werd de naam in 2007 veranderd in We Like Fashion.

 

Gemiddeld 80 euro per aankoop

Wat die naamsverandering in financiële termen opleverde, houdt Van Leeuwen voor zich. “We zien dat onze klanten niet meer tussen de 13 en 18 zijn, maar tot 40 jaar. Ook zien we het gemiddeld bestede bedrag toenemen. In het begin was het 20 euro, eind 2008 was dat 70 euro en nu al tussen de 80 en 90 euro. Het bedrijf groeit conform de markt, gemiddeld met tussen de 30 en 35 procent”.

De dameswinkel, met een fysiek filiaal in de Amsterdamse Van Baerlestraat, heeft 60.000 klanten. Zij vinden de winkel hetzij via de favorieten in hun browser, hetzij via online reclame of via de e-mailnieuwsbrief die twee maal per week verschijnt. “De openingsratio is eenderde. Dat zou erg veel zijn”, aldus Van Leeuwen. “Sommige vrouwen klikken ieder item in de nieuwsbrief aan”.

Nieuw geld, nieuwe focus

Met de nieuwe financiering van Tromp en Aan de Stegge, die zijn vermogen verwierf met de verkoop van Telfort, wil We Like Fashion in het buitenland groeien. “In de categorie ónder de winkels als Net-a-Porter en Asos. Die uitbreiding doen we voorzichtig. We gaan geen kantoren openen in tal van landen.”

 

Barbara van Leeuwen deed vanwege de verhuizing naar het buitenland eerder al een stapje terug uit het bedrijf en verkocht haar belang in We Like Fashion. Zus Marianne blijft als mede-eigenaar bij de winkel betrokken, maar geeft de leiding in handen van Heleen Schouwenaar die de Nederlandse start-up Glubble verlaat.

Van Leeuwen: “Ik doe We Like Fashion nu naast het gewone werk bij mijn communicatiebureau Sisteract. Daar kan ik me nu weer volledig op richten nu Heleen Schouwenaar de taken overneemt”.

Komend voorjaar krijgt ook de webwinkel zelf een nieuw jasje. Van Leeuwen verwacht in de toekomst veel van social shopping, een verschijnsel waarbij klanten gezamenlijk via het  web met elkaar winkelen bij verscheidene zaken tegelijk. “Wij stelden onze productfeed daar ook voor open”. De onderneemster noemt als aansprekende social shopping sites Kaboodle en Polyvore.

 

Zie ook: interview bij Het Gesprek met Marianne van Leeuwen over Miepkniep en We Like Fashion (link, januari 2008)

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Bron: Emerce.nl.