Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Vrouwen verslaafd aan reclamespellen

Uw reclame is welkom bij vrouwen. Wel graag in de vorm van een leuke game op internet. 21 procent van de vrouwen speelt regelmatig zogenoemde 'branded games'. En de markt groeit.

Veel ondernemingen doen verwoede pogingen een viral-effect te creëren. Games lijken daarbij een garantie voor succes. Uit onderzoek van Newzoo blijkt dat 17 procent van de Nederlanders branded games speelt.

 

Vooral vrouwen (21 procent) spelen spelletjes. Niet meer dan 13 procent van de mannen speelt een productspel. Mannen spelen liever ‘echte’ computergames – 37 procent koopt spellen op cdrom tegen 15 procent van de vrouwen.

 

Simpel

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Vrouwen houden doorgaans meer van eenvoudige spellen. Online gameportals trekken 36 procent vrouwen, tegen 24 procent mannen.

“Meest populaire games bij deze vrouwen zijn puzzel-, woord- en online bordspelletjes waarbij er altijd wel een variant van Mahjong in de top drie staat”, aldus Karin Ruiten van Spill Group, de internationale exploitant van 30 gameportals waaronder Spelletjes.nl.