Dit snel groeiende zakennetwerk met meer dan 3.700 afdelingen wereldwijd is overgewaaid uit Amerika en Engeland en sinds twee jaar actief in Nederland. Het BNI-netwerk is een structuur voor het binnenhalen van business via mond-tot-mond reclame. Het richt zich niet primair op zakendoen mét elkaar, maar vooral op zakendoen met de relaties ván elkaar.
Een afdeling van BNI komt iedere week bij elkaar om gezamenlijk te ontbijten en zakelijke verwijzingen – referrals in BNI-taal – uit te wisselen. Leden van een chapter hebben ook elkaars visitekaartje bij zich om eventueel uit te delen aan hun eigen relaties. Aangesloten ondernemers zijn verzekerd van een exclusieve plaats in de afdeling, er is namelijk maar plaats voor één vertegenwoordiger per beroepsgroep of zakencategorie.
Hoewel zakendoen voor meer dan 90% berust op mond-tot-mond reclame, heeft slechts 3% van de ondernemers een gestructureerde aanpak van deze acquisitievorm, zo blijkt uit onderzoek dat BNI wereldwijd heeft uitgevoerd. Orden dus uw zaken en registreer.